پس از بررسی چگونگی تغییر داده ها و تحلیل حساسیت، به تحلیل نسبت های مالی پرداخته می شود که یکی از مهم ترین تحلیل ها در خروجی کامفار به شمار می رود و این کار به دلیل شناخت وضعیت مالی پروژه صورت می گیرد.

برای انجام این کار لازم است که از منوی نرم افزار پس از انجام محاسبات، به بخش جدول خلاصه عملکرد پروژه مراجعه نمود. سپس از باکس شماره 1، فیلد «ارزش یابی و نسبت ها»، از باکس شماره 2 فیلد «نسبت های مالی» و از باکس شماره 3 می توان نمودار های مربوطه را مشاهده نمود . مورد تحلیل قرار داد.

در تصویر چند نسبت مهم وجود دارد که به بررسی آنها پرداخته می شود. نسبت بدهی به ثروت خالص، اولین نسبت است که هر چقدر میزان آن کمتر باشد، وضعیت مالی شرکت مطلوب تر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که بالا بودن این عدد همیشه به معنی عدم مطلوبیت نمی باشد و ممکن است که شرکت مقدار زیادی وام بلند مدت داشته باشد.

نسبت دوم، نسبت دارایی های جاری به بدهی های جاری می باشد و بسیار حائز اهمیت است که میزان آن هر چقدر بیشتر باشد، وضعیت مطلوب تر است و به همین روال سایر نسبت ها را نیز بررسی می نماییم. در ادامه ویدئو ها به شرح تحلیل نسبت های کارایی پرداخته خواهد شد.