مؤسسین شرکت تامین سرمایه بانک مسکن پس از تصمیم گیری در خصوص تأسیس اولین تأمین سرمایه تخصصی کشور در حوزه املاک، مستغلاک و شهرسازی به منظور تأمین مالی صنعت از طریق شیوه های نوین، تقاضای خود را در اردیبهشت ماه 1393 به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کردند. در تاریخ 19 شهریورماه 1393 تأسیس شرکت در شورای عالی بورس به تصویب رسید، پس از فراهم آوردن مقدمات از قبیل تأیید صلاحیت حرفه ای مدیران شرکت در نهایت مجوز تأسیس شرکت از سوی سازمان بورس اوراق بهادار مورخ 29 بهمن ماه 1393 صادر شد و شركت تأمین سرمایه بانک مسکن (سهامی خاص) به تاريخ 16 اسفندماه 1393 بصورت شركت سهامی خاص تأسيس گرديده و طي شماره 469380 و شناسه ملی 14004783125 در اداره ثبت شركتها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسيده که در تاریخ اول تیرماه 1394 با تکمیل  سرمایه از سوی موسسان موفق به اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس به شماره 318026 شده و فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است؛ شرکت به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 29/07/1394 نام شرکت به “تأمین سرمایه بانک مسکن” تغییر یافته است. سپس با توجه به چشم‏ انداز و اهداف پیش رو در آذرماه 1395 درخواست خود مبتنی بر تغییر حوزه فعالیت از صنعت املاک و مستغلات و شهرسازی به صنعت ساختمان، حمل ونقل و راه و شهرسازی به شورای عالی بورس و اوراق بهادار ارائه و پس از موافقت آن سازمان با تغییر موضوع فعالیت اساسنامه جدید در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید.

این شرکت علاوه بر تمرکز بر حوزه مسکن و مستغلات و صنعت ساختمان، در زمینه حمل و نقل و راه و شهرسازی تلاش خود را در جهت تسهیل فرآیندهای تامین مالی در بخش‏های ذکر شده قرار داده است. طراحی شیوه‏ های نوین تأمین مالی متناسب با نیاز بخش مسکن و مستغلات، راه ‏اندازی صندوق های زمین و ساختمان، انتشار اوراق مشارکت، اوراق رهنی، اوراق اجاره، اوراق استصناع و سلف موازی و ارائه خدمات مشاوره از جمله مهمترین فعالیت های تأمین سرمایه بانک مسکن می‏باشد.این شرکت با اخذ مجوز اخیر خود از سازمان بورس و اوراق بهادار می تواند به فعالیت سبدگردانی مبادرت نمود. شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن به عنوان نهمین شرکت تأمین سرمایه، اولین شرکت تأمین سرمایه تخصصی در زمینه مسکن و شهرسازی محسوب می گردد.

خدمات

1- تامین مالی

– با ابزارهای بدهی

– با ابزارهای سرمایه

2- خدمات ارزشگذاری اوراق بهادار

شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با استفاده از تئوری ها و تکنیک های دانش مالی روز و تعهد بر صداقت و تخصص، اقدام به ارزشیابی و کشف قیمت منصفانه انواع اوراق بهادار برای سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی می نماید.

این خدمت شامل برآورد ارزش ذاتی و منصفانه برای:

انواع دارایی های مالی مانند: سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، شرکت هایسهامی خاص و انواع اوراق بهادار از جمله اوراق با درآمد ثابت و اوراق مشتقه و انواع اوراق بهادار انواع حقوق مالی مانند: دارایی های نامشهود، برند، حق امتیاز و … می شود.

سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی فعال در بازار سرمایه، صاحبان کسب و کار، نهادهای متولی بازار سرمایه و … دریافت کنندگان اصلی خدمت ارزشیابی می باشند.

3- مدیریت دارایی

– سبدگردانی

– صندوق های سرمایه گذاری

– مدیریت وجوه نقد

– بازارگردانی

– بانکداری اختصاصی

– صندوق های زمین و ساختمان